۰۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۰
کد خبر: ۵۹۸۴۰۴
آیت الله علم الهدی خطاب به دولتمردان:

قدرت مدیریت ندارید از دیگران کمک بگیرید|توجیه به جای حل مشکل نشانه ضعف است

قدرت مدیریت ندارید از دیگران کمک بگیرید|توجیه به جای حل مشکل نشانه ضعف است
امام جمعه مشهد گفت: اگر قدرت تشخیص، مدیریت و اندیشه ندارید از دیگران کمک بگیرید، این کشور مرکز توان، فکر و اندیشه بوده و طرحهای زیادی در دست مردم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه امروز که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، با اشاره به بحث شیطان شناسی در نهج البلاغه و فرمایشات امیرالمومنین(ع) در این خصوص گفت: بنای شیطان این است که دنیای ما آباد نباشد و هدف او تنها تباهی آخرت ما نیست.

وی با اشاره به اهداف شیطان در اغوای انسان، اظهار کرد: شیطان می خواهد انسان را به عنوان عنصر سرکش در برابر خدا قرار دهد، سرنوشت بشر در زندگی ابدی خاک و خاکستر شود همچنین دنیای انسان را تباه و به رنج، سختی و مشقت سپری شود.

آیت الله علم الهدی با اشاره به راه های شیطان در فریب انسان، ابراز کرد: برای خود انسان راه دوری از خداوند مشکل و ناهموار است اما شیطان این راه را آسان و هموارمی کند، گناه را آن قدر کوچک شمرده و لذایذ گناه را چنان آرایش گری می کند و هزینه انجام گناه را در نظر انسان کم جلوه می دهد.

امام جمعه مشهد با بیان این که بدترین حالت مومن این است که قبح گناه در نظر انسان از بین برود، گفت: این کار شیطان است که راه را برای انجام گناه هموار می کند و انسان به جایی می رسد که با انجام گناه از خود گناه لذت می برد و گناه برای او جرأت و جسارت شده و گناه را نشان قدرت خود می داند.

وی با بیان این که امیرالمومنین(ع) می فرماید: «شیطان دین شما را باز و دروازه های بی دینی را برای شما باز می کند.» تصریح کرد: گناه در جوانی برای جوان مستی می آورد و به جایی رسیده که دوری از حق برای او مستی آورده، احساس غرور و قدرت می کند و فکر می کند شخصیت خود را با انجام گناه به جامعه نشان دهد بنابراین باید توجه داشت به دام شیطان نیفتاد.

آیت الله علم الهدی در خطبه دوم با اشاره به فرمایش رهبری در خصوص حرکت در چهل ساله دوم انقلاب، گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند:«این مرحله با تکیه بر تجریه چهل ساله، مردم در ادامه انقلاب که نقطه نهایی آن وجود ولی عصر است، قدم دوم را بردارند.»

اساس و بنیان این انقلاب ایثارگری انسان های انقلابی و حضور مردم بود

امام جمعه مشهد با بیان این که در این چهل ساله در خصوصیت مردم و برخورد دشمنان نکات قابل تأملی وجود دارد، اظهار کرد: اساس و بنیان این انقلاب ایثارگری و فداکاری انسان های انقلابی بود که با خون این شهیدان این انقلاب همچون درختی در این چهل سال آبیاری، بارور و با نشاط شده است و این ایثارگری ها و خون ها به عنوان فرهنگ در جامعه به وجود آمده است.

وی به حضور مردم در عرصه های مختلف انقلاب اشاره و ابراز کرد: بار اصلی انقلاب بردوش مردم بود و مردم نیز در همه عرصه ها حضور داشتند و هر کجا خطری به وجود آمد مردانه به میدان آمده و پای انقلاب ایستادند.

آیت الله علم الهدی بیان داشت: حضور مردم موجب شد تا دشمنان ما از هر تصمیمی مستأصل شوند، این مردم انقلاب را از خود دانسته و این حضور توان و بنیه اصلی این انقلاب شد و حال نسل سوم و چهارم بار این انقلاب را به دوش خود گرفته اند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی به شکست پیاپی دشمنان جمهوری اسلامی ایران در چهل ساله عمر انقلاب اشاره و ابراز کرد: در این چهل سال دشمن هر چه توانست با جنگ، فتنه و تحریم با ما مبازره کرد و از ناچیزترین و بزرگترین وسایل جهت دشمنی استفاده کرد اما در همه نقشه های خود شکست خورد.

وی خاطرنشان کرد: در طول این چهل سال نهادهای انقلابی ما و در رأس آن ها سپاه پاسداران در همه جا درخشیدند و در همه جا پیروز شده و در مقابل همه توطئه ها مقابله کردند چنانچه که در کمتر از سه روز در هر حرکتی پیروزمندانه عوامل حادثه تروریستی زاهدان را دستگیر کردند.

آیت الله علم الهدی حادثه تروریستی زاهدان و شهادت 27 نفر و جانبازی 13 جوانمرد را نشان از حضور و ایثارگری مردم در پای انقلاب و نیز دشمنی و شکست دشمنان دانست و گفت: در این ترور ناجوانمردانه اغلب نسل دوم و چهارم انقلاب شهید شدند که نشان دادند در پای انقلاب ایستاده اند و مردم اصفهان نیز با حضور خود در تشییع شهدا بار دیگر حضور خود در چهل ساله دوم انقلاب به نمایش گذاشتند.

حادثه تروریستی نشان از خواری دشمن است

امام جمعه مشهد این حادثه تروریستی را نشان از خواری و زبونی دشمن بیان و ابراز کرد: دشمن با این حرکت نشان داد که خیلی ضعیف و زبون است و با وجود این که دم از گزینه نظامی در روی میز خود می زند اما به افسر و دریانورد خود که با تشر پاسدار ما ذلیل و وحشت زده اسیر می شوند، امیدی ندارد و به یک عده تروریست مزدور تکیه می کند و آن ها را به سر ما می فرستد.

وی افزود: در نشست لهستان کشورهای آبرومند شرکت نکرده و یک مشت مزدور اسرائیل و آمریکا دور هم جمع شدند اما تصمیم نگرفته و در زمانی که در لهستان دم از صلح می زنند چند مزدور تروریست استخدام کردند تا به ما ضربه بزنند.

آیت الله علم الهدی به شکست دشمن در توطئه های آن ها در حرکت تروریستی زاهدان و نشست لهستان اشاره و ابراز کرد: مردم دنیا وقتی حرکت مردم را مورد تحلیل قرار می دهند و این دو عمل دشمن را حاشیه و تحت الشعاع حساب کردند.

با حرکت جهادی مشکلات حل می شود

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در ادامه با گلایه از مسؤولان در کوتاهی در حل مشکلات معیشتی مردم، گفت: مردم نشان دادند که پای انقلاب حضور دارند اما مسؤولان در این زمانی که مردم در تأمین کالاهای اساسی زندگی خود با مشکل مواجه هستند، چه می کنند؟

وی خطاب به مسؤولان دولتی تأکید کرد: اگر قدرت تشخیص، مدیریت و اندیشه ندارید از دیگران کمک بگیرید، این مملکت مرکز توان، فکر و اندیشه است و طرح های زیادی در دست مردم است.

آیت الله علم الهدی با بیان این که با حرکت جهادی مشکلات حل می شود، اظهار کرد: مردم گام دوم انقلاب را برداشته اند، چرا در ضرورت های اولیه  زندگی دچار مشکل شوند در حالی که اگر حرکت جهادی باشد، مشکل حل می شود.

وی توجیهات مسؤولان در حل مشکلات را نشان ضعف آن ها دانست و گفت: وزیر مشکل گوشت را قاچاق عنوان می کند در حالی که مگر مرز دست چه کسی است؟ ستاد مبارزه با قاچاق چه کاری می کند؟ این بیان در علت گرانی گوشت بیان ضعف مسؤولان است در حالی که ما دارای چنان قدرتی هستیم که سپاه در کمتر از سه روز عامل جنایت را پیدا کرده و به دست انتقام می سپارد./864/پ201/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات